23 Şubat 2012 Perşembe

Röportaj | Tevfik Doğukan Pala


- Öncelikle seni tanıyalım. Nerede doğdun, futbola nasıl başladın, biraz kendinden bahseder misin?
 
- Tabii ki. Adım, Tevfik Doğukan Pala. İstanbul Eminönü'nde doğdum. Futbola ilk olarak, 5. sınıfta okul takımında başladım. O zamandan beri de hiç kopmadım. Çok sevdiğim bir iş haline geldi. Futbolda ilk başarımı, ilk başladığımda takımı şampiyon yaparak almıştım. Turnuvuda en iyi oyuncu seçilmiştim ve ondan 1 sene sonra Beşiktaş'a seçildim. Benim için en mutlu günlerimden bir tanesiydi.
  
- Adana Demirspor'a devre arasında kiralık olarak geldin. Bu tercihin sebebi neydi?
 
- Adana Demirspor'a gelmemin sebebi, sezon başı talihsiz bir sakatlık yaşamıştım. Sakatlığım geçtikten sonra, kendimi toparladım ve maç oynamaya ihtiyacım vardı. Adana Demirspor'dan bir teklif vardı. Buranın da büyük bir camia olduğunu biliyordum, burayı tercih ettim. Hem kendimi daha çok geliştirmek için, hem de buraya bir katkımın olacağını düşündüm.

- Adana Demirspor, her yıl şampiyonluğa oynayan bir kulüp. Taraftarıyla, mazisiyle bence bu lige de fazla. Sezon sonu için kendinizi nerede hayal ediyorsun? 

-
Ben bu sezon, bu takımın Bank Asya'ya çıkacağına inanıyorum. Sezon sonuna kadar kiralığım burada. Sezon sonu Beşiktaş'a geri döneceğim ve seneye hazır bir şekilde orada kalacağım.

- 2. Lig'de oynanan futbolu nasıl buluyorsun? Süper Lig ya da A2 Ligi ile arada çok fark var mı?
 
2. Lig'de oynanan fútbol, Süper Lig'e göre çok farklı ama şunu söyleyebilirim, Süper Lig buradan daha kolay oynanan bir lig.

- Beşiktaş'a dönelim. Yeterli şansı bulduğuna inanıyor musun? Şu an senin oynadığın bölgede İsmail Köybaşı ve Tanju Kayhan forma giyiyor. Onları nasıl buluyorsun? Orada ben olmalıydım diye iç geçirdiğin oluyor mu? (Erman Köteşli'nin sorusu)

-
Geçen sene çok şans gelmese de oynadığım maçlar iyiydim. İsmail'le Tanju'da iyi futbolcular ki Beşiktaş gibi çok büyük bir camiada forma giyiyorlar. Tabii ki de orada olmalıydım diye iç geçirdiğim çok oluyor. :)

- Türkiye genelinde büyük bir sol bek sorunu var. Bunu neye bağlıyorsun?
 
- Türkiye'de evet, uzun süredir sol bek sıkıntısı var. Aslında sol bek olarak çok iyi oynayan kişiler var ama doğru yerde değiller. Bunun sorunu modern futbolu alt yapıdan almamaları ki, Beşiktaş'ta bize bunu fazlasıyla öğrettiler, yansıttılar. Çalıştığım bütün hocalardan cok şey öğrendim, hepsi birbirinden değerli benim için.

- Birlikte oynamaktan keyif aldığın futbolcular kimler?

- Nihat Kahveci, Manuel Fernandes, Quaresma, Necip, Hakan Arıkan, İbrahim Toraman. Alt yapıdan: Furkan Şeker, Çağatay Çeken, Atınç Nukan, Fuat Yazıcı, Oğuz Ceylan, Sercan Hacıoğlu.

- Bize zaman ayırdığın için çok teşekkürler, başarılar.

- Ben teşekkür ederim.  

# Katkılarından dolayı, sevgili dostum Erman Köteşli'ye teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder